Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Hadis-Hadis Terpilih

PHOTOGRAPHY

WEDDING PHOTOGRAPHY
EVENTS PHOTOGRAPHY
FAMILY PHOTOGRPAHY
POTRAITS PHOTOGRAPHY
NATURES PHOTOGRAPHY


MOHD NAZMIE
019-9319889
ir_nazmie@yahoo.com

Please visit : http://cikgumiestudio.blogspot.com

How Do You Find My Blog ?

Sunday, August 22, 2010

Tiap kali...

Tiap kali Tok Guruku menegur, aku rasa aku yang bersalah.
Tiap kali Tok Guruku menasihati, aku rasa akulah yang patut mendengar.

Tiap kali Tok Guruku berpesan, aku rasa pesanan itu adalah untukku.
Tiap kali Tok Guruku marah, aku rasa aku lah yang dimarahinya.

Tiap kali Tok Guruku ketawa, aku rasa aku yang ditertawakan kerana kebodohanku.
Tiap kali Tok Guruku menjeling, aku lah yang buat sesuatu yang tidak kene dengan ajarannya.

Tiap kali Tok Guruku diam, aku keliru kerana mungkin aku akan di marahi atau di nasihati.
Tiap kali Tok Guruku buka pintu rumah,aku takut samada di jemput atau di halau.

Tiap kali sesuatu terjadi pada Tok Guruku, aku sangat2 takut jikalau Tok Guruku akan berangkat jauh.

Namun,aku tidak akan putus asa,tidak akan gentar dan tidak akan kecewa kerna ku tahu semua yang Tok Guruku lakukan,adalah untuk mengajar ku erti seorang penuntut ilmu.

1 comment:

anak beringin said...

Assalamualaikum..
comel madah... izinkan ambo cilok masuk blok ambo..

terima kasih..