Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Hadis-Hadis Terpilih

PHOTOGRAPHY

WEDDING PHOTOGRAPHY
EVENTS PHOTOGRAPHY
FAMILY PHOTOGRPAHY
POTRAITS PHOTOGRAPHY
NATURES PHOTOGRAPHY


MOHD NAZMIE
019-9319889
ir_nazmie@yahoo.com

Please visit : http://cikgumiestudio.blogspot.com

How Do You Find My Blog ?

Friday, September 26, 2008

Dugaan Tiba Jua...

Aku cemas sekali bila tetiba computer aku rosak hard disk..Segala data,gambar,video ada dalam tu..aku xbackup lagi..pucat aku sampai nangis..Hard disk 320G,mana cukup external nk copy..tp alhamdulillah,aku jumpa seorang yang pakar dalam bidang komputer di Kelantan ni,umurnya lebih kurang aku gak la..dia repair partition aku balik n boleh la copy files2 dulu..gambar kat UKM,gambar Konvo,gambar silat aku,thesis aku,dapat di copy semula..alhamdulillah...

Hard disk tu totally rosak dah..kene anta warranty..rosak kat Boot Sector..memang kalu rosak dia asyik restart je,format and install windows lain pun xjadi dah..kalu tak pun driver sata tak ada bagi yang pakai hard disk sata. nasib baik la dapat copy..buah mujur ni ado sokmo..tula aku tak on and update blog..

Hard disk yang aku pakai sekarang ni pun,ptg tadi beronar jgk..aku delete partition coz lembap sgt..aku nk format boleh,tp bila nk install windows,xleh..dia kata disk damage..aku panic gak td..fobia dah sekarang nk format pc..cuba punya cuba,akhirnya dapat gak penyelesaiannya..aku xleh install secara NTFS Quick,tapi kene guna hak biasa punya..

alhamdulillah..jadi dah..ni yang leh update ni..huhu..

Aku rasa sajak di bawah ni sesuai benar dengan situasi-situasi di atas...


Benar-benar disakitkan-NYA kita seketika
Tp segera disembuhkan kerana cinta-NYA.

Disusahkan-NYA kita sedikit namun
Cepat-cepat disenangkan kerana itulah belaian-NYA.


Dimarahkan-NYA jua kadang kala
namun tidak lama kerana kasih-NYA.

Digamit-gamitnya kita padaNYA untuk meminta itu dan ini kerana itulah sayang-NYA.

No comments: