Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Fakulti Teknologi Dan Sains Maklumat

Hadis-Hadis Terpilih

PHOTOGRAPHY

WEDDING PHOTOGRAPHY
EVENTS PHOTOGRAPHY
FAMILY PHOTOGRPAHY
POTRAITS PHOTOGRAPHY
NATURES PHOTOGRAPHY


MOHD NAZMIE
019-9319889
ir_nazmie@yahoo.com

Please visit : http://cikgumiestudio.blogspot.com

How Do You Find My Blog ?

Friday, November 9, 2007

Antara Hobi dan Berniaga

Sebenarnya, aku minat juga hendak berniaga.bukan secara serius..lebih kurang mcm cikgu nasir la..tolong2 sahabat sambil mencari kawan..Hobi ku memasak, so mungkin lepas ni ( i-allah ) aku nk buka kedai makan.tp tak taula tu, jd ke tak. Hobi ku selain masak ialah bersilat, tok guru ku ialah Cikgu Nasir, Cikgu Muzairi, Abe Die dan yang paling senior ialah Pak Ngah Izhar di Batu Kura.. Cikgu majid dan cikgu awang aku belum pernah jumpa dan xsempat dah jumpa rasanya...kesempitan masa dan komitmen pada kerja dan belajar, menjadi penghalang bg ku.. namun sesaat ada peluang, aku tak akan lepaskannya. Hobi ku yang baru ialah pada batu permata. hasil tunjuk ajar dan nasihat cikgu nasir jugak..mewarisi ilmu dan warisan pusaka orang melayu..aku minat dgn permata..aku ada 3 permata sebagai koleksi pertama aku.( baru belajar). i-allah, ada duit lebih, aku cari lg..sekarang tgh belajar, mana nk amik duit..Yang anda semua lihat di bawah ialah koleksi saya.Yang iolite tu, tuan kedai permata tu bg free sebagai tanda persahabatan kami. Begitulah bila kita jujur dalam bersahabat, orang akan ingat dan hargai kita. Aku nk cari batu amethyst ( kecubung ) untuk rakan aku. Dia minat yang warna ungu seperti nilam ( nilam mahal, xda RM200-RM300 jgn harap )..I-allah aku akan usahakan..
inilah keseronakan sebagaimana yang cikgu nasir bg tahu..aku sudah merasainya.

4 comments:

Rumah Kuning said...

hobi memasak?? molek2...senang nak makan free.hehe

Sang Pencinta said...

boleh..ustz oyak nk make gapo..mie buat..special punya..

Mohd Faiz Bin Mohd Lazim said...

hobi memasak?? (tiru)huhuhu.. share la resepi2 yg best n senang n xguna perkakas pelik2.. senang sket hidup kawe ni... huhuhu

Sang Pencinta said...

tiru gi la..xpo..

demo nk masok gapo???

masok kok2 mano keno tumis baru sedap skit..br jelira(bg kawe la)

even megi pun macam2 caro kito boleh buat..

goreng,seafood,hak mcm biasa..

duduk sana sene ko nk cr bare2??


sekali sekalo kene masok sedap..

tunjukkan makane kito pado ore sano..biar puas hati..

waima ike rebus goreng sekalipun..